skip to Main Content

Wybierz najlepszy autoresponder dla swojego newslettera

Autoresponder

Porównanie autoresponderów

Jeśli czytałeś mój poprzedni wpis, to już wiesz, że e-mail marketing jest jednym z najlepszych kanałów do komunikowania się z czytelnikami i klientami i warto z tej formy skorzystać.

Powiesz, że wszystko fajnie, ale wybór jest spory i decyzja Cię przeraża. Boisz się, że nie poradzisz sobie ze sprawami technicznymi, opłaty zachwieją Twoim budżetem albo Twoje pieczołowicie przygotowane wiadomości będą wpadać do spamu. Te wizje nie są przyjemne i być może oddalają Cię od stworzenia własnej komunikacji e-mailowej.

Jak wybrać dobry autoresponder?

Dobra platforma do wysyłki newsletterów:

  • pozwoli ci pozostać w kontakcie z Twoimi odbiorcami,
  • integruje się z innymi systemami,
  • ma możliwość segmentacji odbiorców,
  • umożliwia automatyzację korespondencji,
  • udostępnia duży wybór ciekawych szablonów,
  • pozwala umieścić wszystkie linki, które chcesz pokazać czytelnikom,
  • jest przyjazna dla Ciebie i subskrybentów,
  • ułatwi zrobienie eleganckiego pop-upu albo formularza zapisu na newsletter,
  • najlepiej jak jest darmowa (szczególnie na początku ;) ).

Z klientami często stoję przed wyborem programu do obsługi firmowego czy blogowego newslettera. Każdy ma oczywiście inne preferencje, różną liczbę odbiorców. Jak pewnie wiecie, wybór autorespondera nie jest sprawą dożywotnią ;) i można przenosić swoją bazę kontaktów, próbując trafić w ten najbardziej odpowiedni. Żeby oszczędzić wam czasu i nerwów stworzyłam zestawienie, które przybliży Wam najbardziej popularne dostępne w Polsce serwisy.

dobry newsletter

Na co zwrócić uwagę przy wyborze autorespondera

1. Intuicyjność obsługi

Zwróć uwagę na interfejs platformy. Super jest, jeśli nie trzeba przechodzić specjalistycznego szkolenia z obsługi autorespondera. :) Jeśli jesteś przed wyborem serwisu obsługującego twoje firmowe kampanie marketingowe, obejrzyj tutoriale kilku, które bierzesz pod uwagę. Jeśli już na etapie tworzenia newslettera, coś wydaje Ci się skomplikowane, to takie będzie w rzeczywistości. Zawsze możesz otworzyć konto i popróbować, gdzie czujesz się najlepiej. Bardzo ważne jest, aby proces tworzenia treści był elastyczny, łatwy w obsłudze. Pamiętaj, że autoresponder to narzędzie, które ma służyć Tobie, nie warto więc tracić czasu i energii na serwis, którego obsługi nie rozumiesz, tworzenie podstawowych kampanii jest dla Ciebie niezrozumiałe, szybko gubisz się w procesie. Poszukaj czegoś, co będzie łatwe i intuicyjne.

2. Edytor wizualny

W sieci najważniejsze jest to, żeby być oryginalnym. Odbiorcy kupują oczami, postaw więc na to, żeby grafiki na Twojej stronie, blogu czy w mailingu były spójne, jedyne w swoim rodzaju – to zagwarantuje Ci większą rozpoznawalność marki i wiarygodność. Co to ma wspólnego z autoresponderem? To, że newsletter powinien być jak twoja wizytówka – spójny wizerunkowo. Czytający maila powinien w pierwszej kolejności widzieć w tym liście Ciebie, a nie automatyczne treści od serwisu. Postaw więc na taki program, który pozwoli edytować pop-up, stopkę czy nagłówek mailingu.

3. Wysoka dostarczalność

Wysoka dostarczalność gwarantuję więcej leadów, a te z kolei wyższą sprzedaż, a przecież o to w marketingu chodzi. ;)

4. Możliwość ustawienia czasu wysyłki

Jeśli planujesz swoje mailingi i wychodzą zawsze w poniedziałek o 7 rano, zadbaj o to, żeby twój autoresponder miał możliwość wysyłki maili o określonym czasie. Część serwisów ma możliwość wysyłki dostosowanej do strefy czasowej. Jeśli prowadzisz szkolenia online, na które prowadzisz zapisy, nie musisz wysyłać nowych treści

5. Czytelne statystyki

Chcesz sprawdzić, jak odbiorcy reagują na Twoją komunikację? Dzięki czytelnym raportom, możesz sprawdzić, jaki tytuł był bardziej zachęcający do otwarcia wiadomości, co pozwoli Ci tworzyć listy o wysokiej otwieralności. Niektóre autorespondery pozwalają podejrzeć, które linki są najchętniej klikane.

6. Bezproblemowy i szybki support

Autorespondery nie są bezawaryjne  i zdarzają się problemy. Będziesz się mniej stresował, jeśli wiesz, że w przypadku awarii, pożar pomoże Ci gasić ktoś z obsługi serwisu. Zobacz czy serwis jest dostępny tylko w godzinach urzędowych czy może całodobowo, w jakim języku jest obsługiwany, czy jest możliwość kontaktu telefonicznego czy tylko online. Nie żałuj czasu, by sprawdzić to wcześniej.

7. Duży wybór szablonów

Jeśli jesteś początkującym przedsiębiorcą w sieci i nie stać Cię na zatrudnienie grafika, aby stworzył dla ciebie layout graficzny newslettera, szukaj takiego autorespondera, który ma dużo szablonów do wyboru. Dopasuj szablon tak, aby był najbliższy twemu sercu i temu czym się zajmujesz.

8. Łatwe importowanie i eksportowanie bazy kontaktów

Czasem musisz zmienić autoresponder, bo jesteś niezadowolony z dotychczasowego lub jego ceny poszły w górę. Czy to oznacza, że musisz budować bazę kontaktów od nowa? W większości przypadków na szczęście istnieje możliwość przerzucenia kontaktów do pliku. Dzięki temu po zmianie programu do mailingu, Twoi odbiorcy będą nadal na liście i będziesz mógł wysyłać im wiadomości jak do tej pory.

9. Automatyzacja

Moi klienci często proszą tak: „chcę, żeby na stronie pokazało się okienko, wtedy czytelnik klika i dostaje maila z prezentem albo przechodzi na stronę z prezentem”. O co w tym chodzi? O to, że w momencie kliknięcia w formularz po spełnieniu jakiegoś warunku np. po potwierdzeniu subskrybcji, odbiorca dostanie obiecany prezent (pdf, przekierowanie na stronę albo hasło do strony chronionej). Wszystko ma się odbywać automatycznie. W autoresponderach ważne jest to, aby tworzenie takich automatyzacji było możliwie proste, a w momencie, gdy jednak coś nie zadziała, można było to szybko naprawić.

10. Integracja z innymi systemami / programami

Dzięki temu zwiększysz ilość subskrybentów – pomyśl o integracji z WordPressem, Facebookiem, Send Owl, Zapier czy innymi serwisami, z których korzystasz.

11. Możliwość segmentacji

Dzięki segmentacji odbiorców naszego newslettera, możemy dopasowywać treści do grupy docelowej, a co za tym idzie zwiększać otwieralność i klikalność naszych wiadomości, no i oczywiście to co najważniejsze, czyli sprzedaż.

12. Landing page

Jeżeli planujesz wykorzystywać strony lądowania, ta opcja może Ci się przydać. Nie musisz robić landinga na swojej stronie, ale za to możesz wykorzystać adres Twojej domeny – będzie wyglądało profesjonalnie. Możesz wykorzystać gotowe szablony, wystarczy dodać tylko treść i grafiki.

13. Testy A/B

Testy A/B to świetna metoda optymalizacji kampanii email marketingowych. Możesz sprawdzić, co działa na Twoich odbiorców, na przykład jaki tytuł bardziej zachęca ich do przeczytania wiadomości, a dzięki temu poprawiać wskaźniki wysyłanych newsletterów.

Porównanie cen autoresponderów

(dokładne cenniki na stronach autoresponderów)

Ilość subskrybentów MailerLite Freshmail ActiveCampaign Mailchimp Getresponse
501-1000 0zł 50zł 17-149$ 0$ limit maili 1200 50zł
1001-1500 39zł* 80zł 29-149$ 0 przy limicie 1200 maili,
20$ nielimitowane
50zł*
1501-2000 39zł* 80zł 29-149$ 0 przy limicie 1200 maili,
25$ nielimitowane
50zł*
2001-2500 39zł* 80zł 29-149$ 30$
maile nielimitowane
50zł*
2501-3000 77zł* 150zł 45-225$ 35$maile nielimitowane 80zł*

(*zniżki przy płatności rocznej)

 

Dlaczego MailerLite?

Wybór autorespondera to bardzo indywidualna sprawa, ale mi najbardziej przypadł do gustu MailerLite. Ma bardzo przyjazny interfejs, czytelne statystyki, możliwość sprawdzenia wskaźników dla konkretnych linków w jednej wiadomości. Doskonale działa integracja z WordPressem, możesz korzystać z pop-upów i formularzy na zapis na newsletter, możesz zindywidualizować wszystkie powiadomienia (usunięcie logo MailerLite tylko w płatnej wersji). Dla zaczynających zabawę z newsletterem miłą informacją jest fakt, że do tysiąca unikalnych subskrybentów platforma jest bezpłatna. Jeśli masz kilka różnych list subskrybentów, a jedna osoba jest zapisana na wszystkie, liczona jest tylko raz. Jeśli zajmujesz się newsletterami kilku firm, wszystkie znajdują się na jednym wspólnym koncie – nie ma potrzeby przelogowywania się, co ułatwia i przyspiesza pracę.

 

Linki do platform do wysyłki newsletterów

Mam nadzieję, że mój artykuł pomoże Ci w wyborze platformy dla Twojego newslettera. Jeśli masz pytania odnośnie autoresponderów, napisz do mnie – chętnie pomogę.

Miłego mailowania!

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Agata
Agata
6 lat temu

Dziękuję za pomocne informacje:)

Lidia
Lidia
6 lat temu

Przydatny tekst, dzięki! 🙂

paulina
6 lat temu

Bardzo przydatny, konkretny wpis, na pewno wykorzystam jak będę ogarniać newslettera 🙂

Bielecki.es
6 lat temu

Duża i solidna porcja informacji – gratuluje tekstu

Wiola
6 lat temu

Pomocny wpis 🙂

przemek
6 lat temu

Solidne porównanie. Cały czas nie dokonałem wyboru.